TEST: Hyundai i40 1.6 GDI

Viete, čo je zaujímavé na modeli s označením i40? To, že prišiel najprv vo verzii kombi. S touto elegantnou novinkou sme „mali tú česť“, poháňal ju základný 1,6-litrový benzínový motor.

Pri tejto informácii nadobudne pozornosť motoristov zaiste väčšiu intenzitu. Bude to stačiť na pohyb, ktorý by mal byť nielen dostatočne dynamický, ale aj ekonomický? S takýmito pocitmi som vstupoval do vozidla, ktoré sa zvonka prezentuje veľmi zaujímavým a moderným dizajnom. Jeho dimenzie ho pasujú do spoločnosti automobilov strednej triedy.


Veľkorysý v každom smere

Novinka usádza pasažierov do pohodlných predných sedadiel. Presun dozadu je sprevádzaný komfortným prístupom na zadné pozície, sedáky by však mohli ponúkať lepšiu oporu stehnám. Tunajšie dimenzie nie sú ovplyvnené športovým dizajnom karosérie a model i40 patrí medzi najveľkorysejšie vozidlá v tejto triede. Základný objem batožinového priestoru 553 l patrí taktiež na špičku. Maximum sa po sklopení zadného sedadla dostane na 1719 l, nevznikne však rovná ložná plocha. Pri ukladaní batožiny sa myslelo na jej upevnenie prostredníctvom ôk na podlahe, pod ňou sú priehradky na uloženie rôznych predmetov.

Pod týmto oddelením je ešte priestor určený núdzovej dojazdovej rezerve. Praktickými doplnkami sú sieťka na predelenie priestoru kabíny a batožinového priestoru, ako aj sieťka na fixovanie nákladu. Väčšine estétov sa bude zaručene páčiť palubná doska pokrytá mäkkým plastom a jej optika, praktici zas ocenia rozmiestnenie ovládacích prvkov a dobrý nápad umiestniť malé priehradky v spodnej časti po bokoch stredovej konzoly.


Solídny základ

Teraz ideme uspokojiť pretrvávajúcu zvedavosť, týkajúcu sa pohonnej jednotky 1.6 GDI. Tá sa prezentuje ako prostriedok na dosahovanie pokojnejšej rodinnej jazdy. K tomu patrí dobre sprevodovaná prevodovka, pri radení sa páka pohybovala vo vyhradených koridoroch bez problémov a presne. Posádku zvuk motora neobťažuje, je teda slušne odhlučnený. Zaujímavým bude akiste zistenie spotreby paliva. Podľa charakteru trás v meste sa možno pohybovať v rozpätí 7,4 až 8,5 l/100 km. Nižšia hodnota platí pre presuny s vyšším podielom mestských obchvatov.


Ak sa spolu vyberieme mimo mesta, pri ustálenej „stovke“ na diaľnici dosahuje motor na 6. prevodovom stupni 2450 ot./ min a z nádrže ubudne 6,3 l/100 km. Pri diaľničnom tempe je to 3500 ot./min a 8,4 l/100 km. Z uvedeného vyplýva, že tento motor nie je príliš náročný, na pravidelné zdolávanie dlhších trás by som si vybral naftový motor 1.7 CRDi, s ním je model i40 o 2000 eur drahší. Určite môžem povedať, že táto základná benzínová pohonná jednotka ma nesklamala.


A ako sa odprezentoval podvozok? Aj tu som bol príjemne prekvapený, v rôznych jazdných situáciách obstál so cťou. Či sa to týka držania stopy v zákrutách, pohodlia odpruženia, odhlučnenia a žehlenia bežných nerovností. Rozhodne sa pridáva k uznávaným kolegom tohto segmentu.
 

Údaje výrobcu Hyundai i40 1.6 GDI
Objem motora 1591 cm3
Výkon 99 kW/135 k/6300 ot./min
Maximálny krútiaci moment 165 Nm/4850 ot./min
Zrýchlenie 0-100 km/h 11,6 s
Maximálna rýchlost 195 km/h
Kombinovaná spotreba 6,4 l/100 km
Emisie CO2 149 g/km
Objem batožinového priestoru 553/1719 l
Hmotnost 1470/2030 kg
Rozmery d/š/v 4770 x 1815 x 1470 mm
Rázvor 2770 mm
Cena od 21 990 eur s DPH

Galéria k článku (6 fotografií)

Magazín TRANSPORT a LOGISTIKA, č. 10/2011

Podobné články