TEST: Lexus CT 200h

Prémiová nižšia trieda dostáva nový rozmer. Vďaka značke Lexus a jej modelu CT 200h do nej vkročila hybridná technológia. Boli sme zvedaví, ako to všetko spolu ladí.

Vnímanie dizajnu vozidla, to je vždy otázka individuálneho cítenia. Treba povedať, že Lexus postavil vozidlo s dynamicky efektnou prednou časťou, na ňu nadväzujú oblé boky, zadná časť potvrdzuje, že sa tu konštruktéri snažili z nej dostať čo najväčší obostavaný priestor.


Štúdium vnútra

Lexus ma vpustil dovnútra cez veľké dvere, pozícia v pohodlne naformátovanom sedadle je nižšia. Volant s hrubším vencom sa dobre držal, ovládal som na ňom audiozariadenie a telefón. Tempomat si našiel miesto vpravo pod volantom. Palubná doska a okolie vodiča potvrdzujú prémiovosť nielen v rámci kvality a lícovania jednotlivých častí, ale aj vybavením.

Palubný systém má vysúvací displej v strede palubnej dosky, poskytuje prehľadné informácie. Kurzor na obrazovke sa ovláda džojstickom na strednom tuneli. Estétov uspokoja kožené obloženie a čalúnenie lemované kontrastnými stehmi. Zadné sedadlo je zázemím pre dvojicu pasažierov s akurátne strihnutými dimenziami. Kufor je vďaka hybridnej technike menší – 275 l. Po sklopení zadného sedadla vznikne rovná ložná plocha.


V prevádzke

Vodič má možnosť zvoliť si režim ECO a Sport. Samozrejme, zaujímal ma prvý, veď som sedlal vozidlo s ekologickým poslaním. Prácu systému som mohol sledovať na názornej grafike. Pri rozbehu asistuje najprv elektromotor, vo vhodnom okamihu sa hladko pridá spaľovací motor. Brzdenie alebo ubratie plynu sa využíva na dobíjanie akumulátorov. Tlačidlom EV si možno zvoliť čisto elektrický rozbeh, pri rýchlosti nad 40 km/h sa aktivuje spaľovací motor.

Efektívne dobíjanie akumulátorov môže vodič ovplyvniť presunutím voliča režimu jazdy do polohy B. V tomto prípade sa vozidlo pri ubratí plynu účinne brzdí. V role ekológa som dokázal jazdiť so spotrebou v intervale 4,6 – 4,8 l/100 km. Pri diaľničnej rýchlosti 130 km/h sa spotreba dostala mierne nad 6 l/100 km. Rovnomerné rozloženie hmotností sa podpisuje pod neutrálne jazdné vlastnosti v zákrutách. Moji spolucestujúci ocenili nízky hluk od motora, viac vnímali hlučnejšie prejavy podvozka.





Údaje výrobcu Lexus CT 200h
Objem motora 1798 cm3
Výkon 73 kW/100 k/5200 ot./min
Maximálny krútiaci moment 142 Nm/4400 ot./min
Výkon elektromotora 60 kW/80 k
Max. krútiaci moment 207 Nm
Celkový maximálny výkon 100 kW/136 k
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,3 s
Maximálna rýchlosť 180 km/h
Kombinovaná spotreba 4,1 l/100 km
Emisie CO2 94 g/km
Objem kufra 375/985 l
Hmotnosť 1410/1845 kg
Rozmery d/š/v 4320/1765/1440 mm
Rázvor 2600 mm
Cena od 27 900 eur s DPH

 
 

Galéria k článku (6 fotografií)

Magazín TRANSPORT a LOGISTIKA, č. 5/2011

Podobné články