TEST: SEAT Alhambra 2.0 TDI CR

Po modeli Volkswagen Sharan prichádza rad na vyskúšanie koncernového dvojčaťa s označením SEAT Alhambra. Nejde o takzvané „jednovaječné“ bratstvo, každý automobil má zvonka svoju mierne pozmenenú identitu.

Pojem Alhambra mám hlboko zakorenený v mojich spomienkach. S prvou generáciou som kedysi absolvoval nejednu služobnú diaľkovú trasu a spoza volantu sa mi pri striedaní posádky odchádzalo s nevôľou. Čo pridáva aktuálna nová generácia? V prvom rade je to po nástupe do vozidla dojem veľkého priestoru.

Už na prvý pohľad je zrejmé, že s precíznosťou vypracovania bude súhlasiť každé ľudské oko. Možno by som si osobne zvolil inú farbu sivého plastu na dverách a palubnej doske. Po usadnutí za volant je rozpoznateľné, že ovládanie poskytne to, čo som nalistoval v mojich spomienkach a logicky pridáva ešte modernejší prístup tvorivých inžinierov. Ovládacie prvky na stredovej konzole sú v dostatočnej výške a sú prehľadné. Volant s príjemným priemerom ponúka multifunkčné ovládanie.


Sedemmiestne usporiadanie

Kto má početnejšiu rodinu, v prípade Alhambry je na správnej adrese. Usporiadanie sedadiel 2 + 3 + 2 poskytne plnohodnotný priestor na každej pozícii. Sedadlá tretieho radu sa sklápajú do podlahy a rozmermi poskytnú pohodlie aj pasažierovi s telesnou výškou okolo 180 cm. Vyskúšal som si nastupovanie a posed, môžem potvrdiť. Ku komfortu nastupovania dozadu a prístupu do kufra patrili elektricky ovládané dvere.


Pri vyhľadávaní tohto typu MPV bude zaiste rozhodujúcou otázkou variabilita. Aj v tomto smere je všetko v najlepšom poriadku, po sklopení druhého a tretieho radu vznikne dodávka s ložným objemom 2297 litrov. V päťmiestnom usporiadaní je základný objem po kryt batožinového priestoru 658 l, čo je taktiež výborná hodnota. Samozrejme, naporúdzi sú aj ďalšie možnosti zostavy interiéru, záleží na sklopení či posunutí samostatných troch sedadiel v druhom rade. Ich poťah tvorila látka príjemná na dotyk s opticky vhodne zvolenou štruktúrou.


Otázka efektívnosti

Ak sa pod kapotou objaví naftová koncernová jednotka, moja pozornosť sa sústredí najmä na efektívnosť jej práce. Pod kapotou sa tejto úlohy zhostil naftový agregát 2.0 TDI s technikou vstrekovania common-rail. Spolupráca s už známou technikou DSG v šesťstupňovom vyhotovení skutočne priniesla úspornú prevádzku. Aj vďaka tomu, že softvér prevodovky je nastavený tak, že v štandardnom režime radí ochotne smerom nahor pri priaznivých otáčkach motora.

Manuálnu zmenu som mohol realizovať taktiež páčkami pod volantom. Pri trvalej rýchlosti 100 km/h na diaľnici sa motor uspokojil so spotrebou iba

4,8 l nafty na 100 km, otáčkomer ukázal na 2100 ot./min. Pri rýchlosti 130 km/h sa spotreba zvýšila na 6,9 l/100 km a otáčky na cifru 2700. Veľmi zaujímavé hodnoty vzhľadom na veľkosť vozidla.

Otázku účinnosti pohonu máme vyriešenú, teraz ešte zopár slov k podvozku. Naladený je takým spôsobom, aby poskytoval vhodný komfort, no na druhej strane ponúka malé náklony karosérie v zákrutách. Ctia ho teda spoľahlivé jazdné vlastnosti, ktoré podporujú účinné brzdy. Alhambra vie byť výborným rodinným spoločníkom, no ocenia ju aj drobní podnikatelia v rámci malej prepravy osôb.
 

Údaje výrobcu SEAT Alhambra 2.0 TDI CR
Objem motora 1896 cm3
Výkon 103 kW/140 k/4200 ot./min
Maximálny krútiaci moment 320 Nm/1750 ot./min
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,9 s
Maximálna rýchlosť  191 km/h
Kombinovaná spotreba 5,7 l/100 km
Emisie CO2 149 g/km
Objem kufra 267/658/2297 l
Hmotnosť 1851/2540 kg
Rozmery d/š/v 4854/1904/1720 mm
Rázvor 2919 mm
Cena od 28 259 eur s DPH



 

Galéria k článku (6 fotografií)

Magazín TRANSPORT a LOGISTIKA, č. 5/2011

Podobné články