TEST: Renault Latitude 3.0 V6 dCi

Komfort, kvalita, spoľahlivosť a bezpečnosť – to sú hlavné črty, ktorými uviedol Renault svoju novinku pri jej príchode na náš trh. Ako sa toto tvrdenie premieta do praxe, to už je téma nasledujúceho testu.

Už prvý kontakt s novou vlajkovou loďou naznačuje, že štylisti si držali klasického strihu trojpriestorovej karosérie typu sedan. Tvary vozidla neprezentujú extravaganciu, ale skôr sa zameriavajú na to, aby oslovili zákazníkov v celosvetovom meradle. Hlavným cieľom je ponúknuť pohodlnú štvordverovú limuzínu s príslušnou dávkou cestovateľského komfortu. Proporcie na to má, veď v rámci dĺžky 4897 mm siaha do vôd limuzín vyššej strednej triedy.

Platforma využíva zázemie z modelu Laguna, vrátane prednej nápravy so zavesením McPherson. Zadnú jednoduchú nápravu nahradila v prípade modelu Latitude „aliančná nissanovská“ náprava typu multi-link. Vrcholomnaftovej ponuky je pohonná jednotka 3.0 V6 dCi s maximálnym výkonom 177 kW (240 k). Zhodnocujúce materiály Kokpit vodiča nezaprie meno tvorcu, nachádzajú sa tu prvky povedomé z Laguny.

Na prístrojovom paneli dominujú lesklým chrómom lemované prístroje, medzi nimi je bezproblémovo čitateľný displej. Príjemným dojmom pôsobí nielen priemer, ale aj tvar volantu. Obsahuje tlačidlá tempomatu, ktorý sa aktivuje na stredovom tuneli. Nad týmto prostredím, do ktorého sú vsadené voliaca páka automatickej 6-stupňovej prevodovky, ovládanie navigácie a tlačidlo elektromechanickej parkovacej brzdy, sa nachádza obslužné pole stredovej konzoly. Môžem ho ohodnotiť ako prívetivé a prehľadné, v strede palubnej dosky je farebný displej.

Výhrady som nemal ani voči použitým kvalitným materiálom, ich bledšia časť bude náročnejšia na častejšiu údržbu. Sedadlo mi ponúklo potrebný komfort sedenia, chýbalo mu výraznejšie bočné vedenie. Ak som si sadol „za seba“, malsom dostatok miesta na kolená i nad hlavou. Batožinový priestor disponuje objemom 477 l, dovnútra nakladáte predmety cez nižší otvor. Môj zrak zaujali viaceré lesklé doplnky s chrómovou optikou, ktoré taktiež navodzovali potrebný pocit luxusu. Potešili ma aj novinky vo výbave – ionizér prečisťujúci vzduch, sedadlo vodiča s možnosťou nastavenia funkcie masáže a cúvacia kamera. 

Vrchol ponuky

Vrcholom ponuky v pohonnom reťazci je naftový agregát 3.0 V6 dCi s maximálnym výkonom 177 kW (240 k). Poriadnu porciu ťahu ponúka krútiaci moment 450 Nm. Motor vyludzuje príjemnú zvukovú kulisu, spolupracuje so šesťstupňovou automatickou prevodovkou.Jej reakcie boli dostatočne rýchle. Podvozok bol naladený tvrdšie, menšie nerovnosti zvládal s bravúrou. Na väčších nerovnostiach zaprotestuje, vlajková loď s veľkými kolesami je koniec-koncov určená na zdolávanie kvalitných diaľničných etáp. V meste motor odobralz nádrže 9,4 l nafty/100 km.

Pri rýchlosti 100 km/h si Latitude vezme z nádrže 5,7 l/100 km a pri diaľničnom tempe 7,8 l/100 km. Celková spotreba sa zastavila na 8,1 l nafty na 100 km. Vzhľadom na výkonové dispozície motora sú to veľmi priaznivé hodnoty. Jazda v zákrutáchnie je vďaka tvrdšiemu nastaveniu podvozka sprevádzaná výraznými náklonmi karosérie. Latitude prišiel na náštrh s trojročnou alebo 150 000 km zárukou a 12-ročnou zárukou na neprehrdzavenie karosérie. A taktiež s veľmi priaznivým pomerom cena/úžitkové vlastnosti.
 

Údaje výrobcu Renault Latitude 3.0 V6 dCi
Objem motora 2998 cm3
Výkon 177 kW/240 k/3750 ot./min
Maximálny krútiaci moment 450 Nm/1500 ot./min
Zrýchlenie 0-100 km/h 7,6 s
Maximálna rýchlosť 234 km/h
Kombinovaná spotreba 7,2 l/100 km
Emisie CO2 188 g/km
Objem lbatožinového priestoru 477 l
Hmotnosť 1655/2250 kg
Rozmery d/š/v 4897 x 1832 x 1483mm
Rázvor 2762mm
Cena 36 990 eur s DPH
 


 

Galéria k článku (6 fotografií)

Magazín TRANSPORT a LOGISTIKA, č. 6/2011

Podobné články