TEST: Nissan Micra 1.2 CVT

Kým tretia generácia Nissanu Micra vyrukovala s imidžom nasýteným futuristickým štýlom, štvrtá generácia nesie črty ústupku od takéhoto štýlu, ale prospelo mu to.

Pokojne môžem skonštatovať, že predchádzajúca generácia nezostarla a stále pôsobí zaujímavo. Marketingoví odborníci však vedia, čo potrebuje trh, a preto je na rade nové vydanie. Už pri novinárskej prezentácii sme sa dozvedeli, že novinka bude najprv k dispozícii s trojvalcovým benzínovým 1,2-litrovým motorom. Dôvod na to, aby sa tvorcovia zaoberali naftovou pohonnou jednotkou vraj nebude. To bola informácia, teraz nastal čas na potvrdenie týchto slov. Testovaný automobil bol opatrený bezstupňovou prevodovkou CVT.


Rýchlo v obraze

V Nissane zvolili akurátny priemer multifunkčného volantu, za ním je dostatočne veľký a čitateľný rýchlomer. Stredová konzola prezentuje jednoduchosť ovládania. Pod audiozariadením s navigáciou a Bluetooth je kruhový ovládač na nastavovanie teplotných pomerov s klimatizáciou. Hoci na prvý pohľad to pôsobí zložitejšie, pozdávalo sa mi logické a ľahko zapamätateľné obslužné pole tlačidiel. Plasty na palubnej doske sú tvrdé, možno by im prospela iná štruktúra, ktorá by vytvorila dojem vyššej kvality. Vpredu je miesta dosť, vzadu čaká na pasažierov štandard. Toto slovo možno použiť aj pri základnom objeme kufra – 265 l. Pri prevoze väčších predmetov sa dá sklopiť operadlo zadného sedadla a potom celé sedadlo preklopiť. Vznikne pritom úplne rovná ložná plocha, ktorá býva pri konkurencii skôr zriedkavosťou. 

Životaschopný agregát 
Trojvalec s variabilným časovaním ventilov vydáva intenzívnejší charakteristický zvuk. Vozidlo s nízkou pohotovostnou hmotnosťou dokáže uviesť do subjektívne svižného tempa. V kombinácii s prevodovkou CVT je ideálom na posúvanie sa v meste. Uspokojí sa pritom s malým prídelom paliva. V meste som vedel jazdiť so spotrebou 6,1 až 6,3 l/100 km. V ostatných režimoch to bolo vždy lepšie, pri ekonomickej jazde sa dá priblížiť údaju kombinovanej spotreby udávanej výrobcom. Pochváliť môžem obratnosť, naladenie podvozka, ako aj prítomnosť parkovacieho asistenta merajúceho dostatok miesta na zaparkovanie v rade vozidiel.
 

Údaje výrobcu Nissan Micra 1.2 CVT
Objem motora 1198 cm3
Výkon 59 kW/80 k/6000 ot./min
Maximálny krútiaci moment 110 Nm/4000 ot./min
Zrýchlenie 0-100 km/h 14,5 s
Maximálna rýchlosť 161 km/h
Kombinovaná spotreba 5,4 l/100 km
Emisie CO2 125 g/km
Objem batožinového priestoru 265/605 l
Hmotnosť 910/1425 kg
Rozmery d/š/v 3780 x 1675 x 1525 mm
Rázvor 2450 mm
Cena od 10 600 eur s DPH



 

Galéria k článku (6 fotografií)

Magazín TRANSPORT a LOGISTIKA, č. 6/2011

Podobné články