TEST: Peugeot 3008 1.6 THP

Peugeot 3008 zaraďuje výrobca do kategórie crossoverov, pokojne ho však možno označiť za mix SUV, MPV a kombi. V takejto role vie naplniť mnohé požiadavky, až na to, že nedisponuje pohonom všetkých kolies.

K čistokrvnejšiemu pokorovateľovi terénnych zvlnení mu ešte chýba patričná svetlá výška. Pri pohľade zvonka možno skonštatovať, že tento model sa vymyká zo štylistickej uniformity tejto značky.


V objatí kokpitu

Rovnako môžem povedať, že všeobecná uniformita sa stráca aj pri nastúpení na vyššie položené a pohodlné sedadlo vodiča. Široká stredová konzola je z hľadiska prehľadnosti ovládania prvkov umne zošikmená a pokračuje širokým tunelom, v ktorom sa nachádza obrovský priestor s chladením až dvoch 1,5-litrových fliaš s nápojom. Vodič dostáva prehľadné informácie nielen na prístrojovom paneli, ale aj na displeji head up a veľkom výsuvnom displeji v strede palubnej dosky. Ovládače tempomatu a rádia zostali schované pod volantom, čo je hádam jediný kompromis voči modernej ergonómii. 

Dva pedále a voliaca páka oznamovali prítomnosť 6 stupňovej automatickej prevodovky. Oblohu môžu zo zadných pozícií pozorovať cez veľkú sklenú strechu skôr dvaja pasažieri, stred sedadla je pre piateho na dlhšej ceste nepohodlný. Interiér možno označiť slovom luxusný. Posádka si pribalí v základe 432 litrov batožiny, do kufra sa dostane cez dvojdielne veko – sklopnú spodnú časť s nosnosťou až 200 kg a vyklápacie dvere nad ňou.


Vrcholná motorizácia

Predná kapota schováva výkonný a moderný prepĺňaný agregát 1.6 THP. Ten robí napriek automatickej prevodovke z 3008 svižné vozidlo. Počas práce v bežných otáčkach je veľmi tichý. Radiť možno aj sekvenčne, túto možnosť som využíval častejšie. V meste som jazdil so spotrebou tesne nad 10 l benzínu/100 km, pri vyrovnanom tempe 100 km/h sa spotreba mimo mesta dostala na 6,5 l/100 km.

Priemerná konzumácia pohonnej jednotky predstavovala hodnotu 8,3 l/100 km. Vzhľadom na dynamiku, väčšiu čelnú plochu automobilu a automatickú prevodovku ide o celkom prijateľný výsledok. Podvozok je naladený vzhľadom na doterajšie nastavenie francúzskych automobilov poznateľne tvrdšie, bežné nerovnosti však zvláda bez väčších problémov.

Údaje výrobcu Peugeot 3008 1.6  THP
Objem motora 1598 cm3
Výkon 115 kW/156 k/6000 ot./min
Maximálny krútiaci moment 240 Nm/1400 ot./min
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,5 s
Maximálna rýchlosť 202 km/h
Kombinovaná spotreba 7,7 l/100 km
Emisie CO2 178 g/km
Objem batožinového priestoru 432/1604 l
Hmotnosť 1480/2080 kg
Rozmery d/š/v 4365 x 1837 x 1639 mm
Rázvor 2613 mm
Cena od 22 700 eur s DPH


 

Galéria k článku (6 fotografií)

Magazín TRANSPORT a LOGISTIKA, č. 6/2011

Podobné články