Kompaktný mestský crossover

Suzuki S-Cross 1.4 BoosterJet

SUV Suzuki S-Cross výrazne zmenil nielen svoju tvár i pohon pod kapotou. Zmeny sú zásadné, boli sme zvedavý na jeho vlastnosti v redakčnom teste. Pôsobí ako zmenšený ruský američan. 

 

Nový S-Cross sa proti predchodcovi predĺžil o 150 mm a rázvor o 100 mm, na dĺžku 4 300 mm, pričom má rázvor 2 600 mm. Prepracovaná je kapota, čelná maska, nárazník i svetlomety. To čo upúta na prvý pohľad je robustná chromovaná maska chladiča s desiatimi vertikálnymi lamelami. Vraj si to zákazníci priali. Vzhľad trochu kontroverzný, takého chromové prvky sme vídali na starších ruských autách či veľkých amerických vanoch či SUV. Zaujal aj tvrdší podvozok, ktorý pripomína off-roady.

S-Cross modelového roku 2017 je síce faceliftom predchodcu, ale pôsobí ako úplne nový model. V interiéri sa už tak výrazne nezmenil. Základné stavba palubnej dosky zostala zachovaná, je jednoduchá a prehľadná, dominuje jej teraz na nový dotykový displej so systémom infotainmentu známym napríklad z modelov Vitara či Baleno.

V S-Crosse sa sedí vyššie, predné sedadlá sú ukotvené vyššie. Výsledkom vyššieho posedu je dobrý výhľad do všetkých strán. Priestoru na odkladanie vecí je dostatok, pfrekvapí však menší priestor vo dverách. Kufor ponúka v závislosti na polohe operadiel zadných sedadiel objem 430, po sklopení zadných sedadiel hodnota narastie na 1 260 l. V základnom usporiadaní sa môže zdať plytší, je to však spôsobené medzipodlahou v štandardnej výbave. Pod nižším dnom je aj priestor pre sadu na opravu pneumatík. K dispozícii je aj háčik na tašku alebo 12V zásuvka.

Výhodou je, že v základnej výbave je sedem airbagov, elektrické ovládanie predných a zadných okien, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, automatická dvojzónová klimatizácia, multimediálny systém, navigácia, zadná parkovacia kamera, vyhrievanie predných sedadiel, strešné lyžiny z eloxovaného hliníka, predné hmlovky, svetlomety s LED projektorom, zadné LED svetlá , svetelný a dažďový senzor, vonkajšie vyhrievané zrkadlá elektricky nastaviteľné a sklopné, multifunkčný volant obšitý kožou, adaptívny tempomat, palubný počítač či 17-palcové kolesá z ľahkých zliatin. Svetlá výška narástla zo 165 mm na 180 mm.

Testovali sme S-Cross s pohonom AllGrip a šesťstupňovou automatickou prevodovkous prepĺňaným benzínovým štvorvalcom 1.4 BoosterJet, ktorý dosahuje maximálny výkon 103 kW/140 k s krútiacim momentom 220 Nm, ten je vďaka prepĺňaniu dostupný v rozmedzí 1 500 až 4 000 ot./min. Jeho spotreba v kombinovanom režime bola 7,2 l/100 km. A to sme ani nejazdili v režime Sport. Nižšiu spotrebu by sme asi namerali v kombinácii s manuálnou prevodovkou. Automatická prevodovka má tendenciu pri vyššej akcelerácii výraznejšie podradiť.

AllGrip funguje výborne, pohon 4x4 je štandardne, ako to v automobiloch Suzuki býva. Poradí si hravo aj s ťažším terénom. Okrem režime Auto systém pohonu All Grip ponúka režimy Sport, Snow a dokonca aj Lock, ktoré jazdné a terénne vlastnosti automobilu ešte zlepšujú.

Suzuki S-Cross je dobrou voľbou pre rodinu s deťmi milujúcich výjazdy do prírody, ocenia tak aj panoramatickú strechu, ktorá sa dá otvoriť takmer kompletne.

Testovaný S-Cross dostanete za 22 990 eur.

Suzuki S-Cross celkovo hodnotíme pozitívne, najmä jeho výbavu. Nové predné svetlomety vďaka LED technológii výborne svietia. Tvrdší podvozok a vyššia svetlá výška pozývajú do terénu. 

Technické údaje

Suzuki S-Cross

Zdvihový objem

1373 cm3

Max. výkon

103 kW (140 k) pri 5 500 min-1

Max.krút. moment

220 Nm pri 1500 - 4000 min-1

Max. rýchlosť

200 km/h

Kombinovaná spotreba (výrobca)

5,6 l/100 km - benzín

Kombinovaná spotreba v teste

7,2 l/100 km

Batožinový prostor

430 l /1 260 l

Emisie CO2

128 g/km Euro 6

Rozmery d/š/v/rázvor

4 300  / 1 785 / 1 580 / 2 600 mm

Cena vozidla od/ testovaného modelu

od 14 990 eur/ 22 990 eur

Galéria k článku (2 fotografie)

transport.sk